the obscure
True Gamer
مانجا ReLIFE انتهت من كم يوم، تذكير لأي شخص كان ينتظر تنتهي حتى يكملها/يبدأ يقرأها.
خخخخ، طلع المخرج وبكذا يكون ذا أول مشروع له في العشرية الثاتية بعد فلمه في 2008 the sky crawlersمنتج و أسمه بيحطونه لأغراض تجارية شوفوا الفلم من المخرج المعروف و كذا و هو ما سوا شي يذكر. راح اتفاجئ لو فعلاً مسك دفة الإخراج.
فيه شئ ساخر قبل فترة طلع وشب على الميديا اليابانية وكيف واحد مثله مش محصل شئ يشوفه لإن كلها أعمال مراهقين، الحين شغال على فلم أنمي لرواية عن هوشة مراهقين وبرضو لايف أكشن مع برودكشن آي جي عن دراما مدرسية خيالية @@نبذة النوفلز ما تخليني اقتنع انها سبب رجوع أوشي.(&)
متوقع أوشي راح يطلع برؤيته الخاصة و الفلم بيكون حاجة بعيدة عن المصدر الأصل. نشوف وش يطلع معهم.
مش من المهتمين بأعمال أوشى و إيكوهارا و ماقدرش أقول إنى متحمس لرجوع ميازاكى و واتانابى بالرغم من حبى لبعض أعمالهم بس بغض النظر عن ده أظن إن إنت شخصيا أثبت قبل كده إن موجة رجوع الأسامى و الأعمال القديمة فشلت للأسففيه أوشي وميازاكي وواتانابي وإيكوهارا...
خطة رجعة جامد وما توقعت نحصل مشاريع كذا دفعة واحدة! مؤمن إنهم مش بأوج قدراتهم لكن تواجد الاسامي كذا مثير للاهتمام.
يب صحيح عندي نقد وضرب لذا الشئ وحتى ذي الإعمال مش مرة متحمس لها، بس الفكرة تبعك غلط في كثير منها ^__^ لإنك تشيل الاسم من كونه الحماس له بالاساس لإنه موهوب ^__^ أنا وكثير غيري ما يتحمس للاسم وحده كذا بل من موهبته المكتسبة وفكرة الأعمال التي مش مشهورة جيدة برضو غلط لإن مثل شئ زي كيمنو فريندز سبب شهرته اتقان المخرج لعمله والذي صار مشهور بسببها ولما سحبوه إيش صار للكل؟ يب الطاقم شئ مهم واساسي قبل الاسم حتى وتجربة كينو فشلت لإن الطاقم ما أعطاها حقها مثل تجربة الأنمي القديم تبع ناكمورا.مش من المهتمين بأعمال أوشى و إيكوهارا و ماقدرش أقول إنى متحمس لرجوع ميازاكى و واتانابى بالرغم من حبى لبعض أعمالهم بس بغض النظر عن ده أظن إن إنت شخصيا أثبت قبل كده إن موجة رجوع الأسامى و الأعمال القديمة فشلت للأسف
بالنسبة لى و لفترة قريبة كنت متحمس ليها بس للأسف الحماس ده كان بيقل مع كل عمل مخيب للآمال و انتهى تماما فى الوقت الحالى
آخر حاجة تحمست ليها كانت Kino no Tabi و اللى بالرغم من إنى مش متابعيه إلا إنى كنت متحمس لفكرة رجوع و استكمال عمل مهم فى حد ذاتها و إيه اللى ممكن يحصل لو الفكرة دى نجحت بس النتيجة كانت معروفة
نفس الوضع بالنسبة للأعمال اللى وراها أسامى كبيرة و فى الآخر بتطلع ضعيفة و أقل من المستوى حتى لو كانوا هما المسئولين فعلا و مش مجرد إن اسمهم بيستخدم فى الدعاية فقط
أظن إن معظم الأعمال الجيدة فعلا فى كل موسم بتبقى أعمال مش مشهورة و الدعاية ليها أقل بكثير من أعمال تانية أقل فى المستوى بس مشهورة نتيجة الاسامى اللى وراها
فيه شئ ساخر قبل فترة طلع وشب على الميديا اليابانية وكيف واحد مثله مش محصل شئ يشوفه لإن كلها أعمال مراهقين، الحين شغال على فلم أنمي لرواية عن هوشة مراهقين وبرضو لايف أكشن مع برودكشن آي جي عن دراما مدرسية خيالية @@
لو نعطي قياس له فبصراحة أعماله الأخيرة حقت اللايف أكشن كلها دون المستوى! حتى كأسلوب فلمه الأنيمشن الأخير the sky crawlers كان مختلف عن تجاربه السابقة وما هو بقوتها السينمائية وهو بنفسه أعترف كيف أنه تغير بذا المشروع (يظل مع ذلك رائع @@)، فيعني فعلًا هو التوقع لذا المشروع المفروض يكون معقول لإن نفس الشخص دخل بأشياء كثير وأفكاره بعد ما تدري ممكن أنحرفت أكثر خصوصًا مع كلامه الشاطح الأخير وتقربه الغريب من هوليوود (@).عشان كذا مو مقتنع، شكله ناوي يغير حاجات كثيرة و يضيف من عنده و شوفوا هذي اعمال المراهقين الي انا ابغى اشوفها.(&)
يب صحيح عندي نقد وضرب لذا الشئ وحتى ذي الإعمال مش مرة متحمس لها، بس الفكرة تبعك غلط في كثير منها ^__^ لإنك تشيل الاسم من كونه الحماس له بالاساس لإنه موهوب ^__^ أنا وكثير غيري ما يتحمس للاسم وحده كذا بل من موهبته المكتسبة وفكرة الأعمال التي مش مشهورة جيدة برضو غلط لإن مثل شئ زي كيمنو فريندز سبب شهرته اتقان المخرج لعمله والذي صار مشهور بسببها ولما سحبوه إيش صار للكل؟ يب الطاقم شئ مهم واساسي قبل الاسم حتى وتجربة كينو فشلت لإن الطاقم ما أعطاها حقها مثل تجربة الأنمي القديم تبع ناكمورا.
wewفيه شئ ساخر قبل فترة طلع وشب على الميديا اليابانية وكيف واحد مثله مش محصل شئ يشوفه لإن كلها أعمال مراهقين، الحين شغال على فلم أنمي لرواية عن هوشة مراهقين وبرضو لايف أكشن مع برودكشن آي جي عن دراما مدرسية خيالية @@
Takeshi Furuta (Utano☆Princesama Legend Star, The Seven Deadly Sins: Revival of The Commandments director, episode director and storyboarder on original Tiger & Bunny series) is directing the series at Sunrise. Ryo Ando (Interviews with Monster Girls) is in charge of series production, and Tomohiro Suzuki (Tiger & Bunny, One-Punch Man, ACCA: 13-Territory Inspection Dept.) is returning to oversee the series scripts. Manga creator Masakazu Katsura (Zetman) is returning to design the main characters, and Tokuhiro Itagaki is returning from the Tiger & Bunny The Movie -The Rising- and Tiger & Bunny the Movie: The Beginning films to handle the animation character design. Yuki Hayashi (My Hero Academia, Haikyu!!, Death Parade) is composing the music.
أنمي في 2018. الشئ ما في معلومات زيادة لكن الاستديو ذا شغال بصورة جامدة أخيرًا!Kazuya Nomura (Robotics;Notes, Joker Game, Ghost In The Shell: The New Movie) as director, Naoki Hayashi (Citrus, Flip Flappers) as scriptwriter, and Atsushi Saito (High School Fleet sub-character design) as character designer
أنمي استديو P.A. Works الجديد، وراح يكون فيري تيل. الشئ ما في معلومات أكثر لكنه على ما يبدو ذي السنة.Toshiya Shinohara (A Lull in the Sea, Black Butler, The Book of Bantorra) as the director and Fly (Kemono Friends: Welcome to Japari Park) as the character designer
خبر صادم @@ مافي اخبار عن طاقم العمل لكن كونه من أستديو WIT هذا الشيء مطمئن إلى حد بعيد
خبر صادم @@ مافي اخبار عن طاقم العمل لكن كونه من أستديو WIT هذا الشيء مطمئن إلى حد بعيد
مش عارف إنت بتسأل بجدية و لا لأ بس العمل على حد علمى عن الفايكينج و مالوش أدنى علاقة بهجوم العمالقةهجوم على العمالقة اخر؟
تدري أنا فهمتها بشكل أعمق؛ كل شئ من شهرة وأصداء العمالقة راح يطلع هنا @@مش عارف إنت بتسأل بجدية و لا لأ بس العمل على حد علمى عن الفايكينج و مالوش أدنى علاقة بهجوم العمالقة
مش متأكد من النقطة دى :emoji_thinking: ، أظن إن العمل هنا بيدى إحساس مختلف خصوصا من البوستر و الإنطباع العام عن العملتدري أنا فهمتها بشكل أعمق؛ كل شئ من شهرة وأصداء العمالقة راح يطلع هنا @@
لول، انا بس قاعد اسخر على موضوع الاعمال الشبيهة بالعمالقة الا من نفس الاستيديومش عارف إنت بتسأل بجدية و لا لأ بس العمل على حد علمى عن الفايكينج و مالوش أدنى علاقة بهجوم العمالقة
تذكرت ذي المقالة قبل كم يوم في ann والكلام أنه فعلًا شغال على نظام جديد! عاد كيف راح تضبط معه بس أتمنى ينجح.
شفت المقالة بس ماقريتهاش بالكامل لأن الأمل فى التغيير عندى ضعيف للأسف بس اتمنى فعلا إن الوضع يتغيرتذكرت ذي المقالة قبل كم يوم في ann والكلام أنه فعلًا شغال على نظام جديد! عاد كيف راح تضبط معه بس أتمنى ينجح.
=================Staff
Director: Kenichi Kasai (Hachimitsu to Clover)
Series Composition: Takashi Aoshima (Love Lab)
Character Design: Majiro (Barakamon)
Studio: TMS Entertainment
====================Staff
Director: Eiji Suganuma (Karneval (TV))
Series Composition: Masashi Suzuki (Oda Nobuna no Yabou)
Character Design: Toshie Kawamura (Kami nomi zo Shiru Sekai: Megami-hen)
وكورين بعد.Staff
Director: Mitsutoshi Satou (Fate/Apocrypha storyboard)
Series Composition: Tsuyoshi Tamai (Strike Witches)
Production: Genco
Studio: J.C.Staff
This is a shivering pure love psycho horror story of a girl named Satou Matsuzaka, who has someone she likes. She experiences a sweet feeling when she sleeps with her, and thought it must be love. Everything will be forgiven as long as she protects this feeling, even if she tricks, commits crimes, steals, or even kills, she thought.
يوري وياندري ما كنت راح أكتب عن شئ مثل كذا لكن من متطلبات الصداقة قلت لازم أهدي ذا الخبر ل @Royal Spark ومقدمًا متقبل شكره (@).Staff
Chief Director: Keizou Kusakawa (Action Heroine Cheer Fruits)
Director: Nobuyoshi Nagayama (Boku no Kanojo ga Majimesugiru Sho-bitch na Ken)
Series Composition: Touko Machida (Centaur no Nayami)
Character Design: Sachiko Yasuda (Sin: Nanatsu no Taizai)
Art Director: Kiyotaka Yachi (Sengoku Night Blood)
Color Design: Youko Matsubara (Handa-kun)
Director of Photography: Yasuyuki Itou (Gi(a)rlish Number)
Editing: Yuuji Oka (Handa-kun)
Sound Director: Yayoi Tateishi (Tsurezure Children)
Music: Koichiro Kameyama (Bobobo-bo Bo-bobo)
Studio: Ezo'la
Director: Takuya Satou (Steins;Gate)
Original Character Designs: Yoshitoshi Abe (Serial Experment Lain)
عرفنا ذا المشروع السنة الماضية بالطبع ما أقدر أقول كيف ورطوا اسم Yoshitoshi Abe كمصمم للشخصيات لكن طلع مجرد كونسيبت حتى ما تطبق في النتيجة النهائية.Staff
Series Composition: Kenji Konuta (Blood Lad)
Character Design: Kouji Watanabe (Date A Live Movie: Mayuri Judgment)
Music: Maiko Iuchi (Toaru Majutsu no Index)
Sound Director: Yukio Nagasaki (B: The Beginning)
Music Production: Kadokawa
Sound Production: Half H.P Studio
Studio: Geektoys
Production: RErideD partners