JOE
True Gamer
كيجي إنافوني (الاب الروحي لميجامان و اونيموشا + معظم مشاريع كابكوم في التسعينات ) الذي يحتل منصب “Head of Research & Development and Online Business” في كابكوم في زيارة غريبة لمقر شركة بنجي (سلسلة هيلو)
و مطوروا بنجي إستغلوها فرصة لإلقاء بعض الاسئلة عن سبب زيارته و نظرته لتطوير الالعاب و ما كانت عليه في الثمانينات .....
بقية المقابلة Bungie.net << تحدوه في ماتش ستريت فايتر بس إنسحب :laugh::
مشروع مشترك مع بنجي ؟؟؟؟؟ مؤخراً كابكوم صارت تتجه للعالمية بخطوات جريئة و لطالما اعجب مسؤولها (إنافوني - جن تاكيوشي و غيرهم) بتوجه المطور الغربي مؤخراً و تفوقه على مطوري الشرق ، و زيارة زي هذه حتى لو ما ادت لمشروع مشترك اكيد لها مغزى إلي ذكره إنافوني و هو التعرف على لمستهم التطويرية و ما يمكن إستفادته منهم (خطوة مشابهة لزيارة كوجيما إنفينيتي وارد مطوري CoD !!!)
رأيكم شباب ؟
إنافوني و سنايبر رايفل ماستر تشيف
و مطوروا بنجي إستغلوها فرصة لإلقاء بعض الاسئلة عن سبب زيارته و نظرته لتطوير الالعاب و ما كانت عليه في الثمانينات .....
Q. So what brings you by the studio today and what do you think of our setup?
A. Bungie is an amazing studio that has made incredible games. So I was always curious about how they made their games in hopes of being up to add some of the flavor into Capcom games. Also, I wanted to come down to Bungie in order to see just how well our philosophies on game design matched up. If things clicked, I know it would be interesting to collaborate together on a title in the future.
Q. You came into the gaming industry back when the console space was first becoming popular, bringing iconic franchises like Mega Man and Street Fighter out of the arcades and into living rooms. What are some of the biggest industry changes you’ve witnessed over that twenty year span?
A. In the 80s, when games were just becoming established, it was pretty easy to create a game based on a flash idea that occurred to you. Of course, production costs and dev cycles made it very easy to take chances on risky concepts. On the other hand, because of these short production cycles and small teams, you knew you had to drill down on a single “big” concept and that helped you to maintain your focus.
As the years have gone by, games have become more and more complex so that a single “big” concept isn’t enough. You need to tie in different moves, characters, online, etc for a game to really catch fire. It’s due to this shear planning complexity that makes me think that the number of true “creators” out there, capable of designing and executing an original IP have decreased significantly. From a personal level, I’d like to think that I am one of those people who still have enough creativity to continue to design original games. So it’s great to get a chance to discuss basic game design and trends with other creators because each time I do it helps me to expand my own personal creative ability.
بقية المقابلة Bungie.net << تحدوه في ماتش ستريت فايتر بس إنسحب :laugh::
مشروع مشترك مع بنجي ؟؟؟؟؟ مؤخراً كابكوم صارت تتجه للعالمية بخطوات جريئة و لطالما اعجب مسؤولها (إنافوني - جن تاكيوشي و غيرهم) بتوجه المطور الغربي مؤخراً و تفوقه على مطوري الشرق ، و زيارة زي هذه حتى لو ما ادت لمشروع مشترك اكيد لها مغزى إلي ذكره إنافوني و هو التعرف على لمستهم التطويرية و ما يمكن إستفادته منهم (خطوة مشابهة لزيارة كوجيما إنفينيتي وارد مطوري CoD !!!)
رأيكم شباب ؟
التعديل الأخير: