hits counter

Fire Emblem: Radiant Dawn | الموضوع الرسمي

NSider

Contributing Editor
بادئ الموضوع #1


الجهاز:
Wii

المطور: Intelligent Systems
الناشر: Nintendo
عدد اللاعبين: 1
نوع اللعبة: Strategy RPG

تاريخ الإصدار:
22 فبراير 2007 (اليابان)
5 نوفمبر 2007 (أمـريـكا)

الموقع الرسمي (الياباني):
http://www.nintendo.co.jp/wii/rfej/index.html

صورة الغلاف:





أول وأعرق سلسلة SRPG تعود من جديد في أكثر أجزائها ملحمية!


القصة

[youtube]Y59KGkqOz1s[/youtube]
الفيديو قد يحتوي على سبويلرز

مرت 3 سنوات على حرب Daein و Crimea، التي قاد فيها "آيك" جيش "كريميا" للانتصار على جيش "داين"، بقيادة ملكها المجنون "أشنارد". ما زالت الدولتان في حالة تعافي من الحرب. داين أصبحت تحت حكم قوات "بيجنيون" بعد أن انسحبت كريميا منها. وتقوم مجموعة من اللصوص الشجعان تسمي نفسها The Dawn Brigade، وتشمل الفتاة صاحبة الشعر الفضي "ميكايا"، بمحارية قوات بيجنيون المحتلة التي صارت تسئ لشعب داين وتظلمه، وتحاول المجموعة أن تعيد الحكم إلى العائلة الملكية. لم تكن هذه الجماعة الصغيرة تعرف أنها ستبدأ سلسلة أحداث ستهز القارة كلها..

طريقة اللعب / التحكم

[youtube]eitWyG6ca_w[/youtube]

فاير إمبلم هي Turn-Based Strategy RPG من تطوير الفريق الأسطوري إنتلجنت سيستمز. أكثر ما يميز السلسلة عن أغلب ألعاب الSRPG هم شيئين رئيسيين: الأول هو أن أي شخصية تموت خلال اللعب تروح للأبد.. ما راح تقدر تلعب فيها مرة ثانية، وما في فينكس داون ولا ريفايف عشان ينقذها. طبعاً إذا ماتت شخصية رئيسية راح يصير Game Over، لكن إذا ماتت أي شخصية ثانية، راح تكمل اللعبة بشكل طبيعي، لكن مستحيل ترجع لك مرة ثانية. وهذا خلى اللعبة مشهورة بأنها من أكثر لعبة تجبرك تستخدم زر reset!

الشيء الثاني المميز للسلسلة هو الـsupport conversations بين الشخصيات التي تقاتل جنبا إلى جنب. الشخصيات المتوافقة مع بعضها راح تتكلم إذا خليتهم دائماً يمشون ويقاتلون مع بعض لفترة، والمحادثات هذي دائماً حلوة، وفي في أحيان كثيرة تضيف تفاصيل للقصة والعلاقات بين الشخصيات. طبعاً فائدة المحادثات هذي في القتال أنها تخلي الشخصيتين أقوى إذا كانوا جنب بعض، وكل ما تكلموا أكثر كل ما صاروا أقوى وأقوى مع بعض.

التحكم في هذا الجزء ممكن يكون بـ4 خيارات، مشابهة لسماش برول. ممكن الويموت لحاله (أفقي)، الويموت + الننشك، الكلاسيك كنترولر، أو كنترولر الكيوب.


تريلر

[youtube]2K8mwnPul0c[/youtube]
 
#3
Thank you Yousef for the thread, I'm hyped enough to buy it. hence, I even have the japanese version since a month or two

all I wanna know is, must I play the previous titles to understand the story very well? I don't have time for new games >_< I'm stuffed
 

NSider

Contributing Editor
بادئ الموضوع #4
مو ضروري تلعب جزء الكيوب طبعاً، لأن أكيد راح يكون في ملخص مفصل للأحداث الأساسية اللي صارت في PoR وتؤثر على RD بشكل مباشر. الشي الرئيسي اللي ممكن تفقده هو شعور أنك تعرف أغلب الشخصيات، خصوصاً أن كل شخصيات PoR ترجع في RD ما عدا واحد. في ميزة ثانية وهي أنك تستخدم السيف فايل حق جزء الكيوب عشان تاخذ بعض الميزات الإضافية البسيطة.

هذي مجموعة معلومات عن اللعبة من العضو Zeed في جاف:

FACTS:
* Second longest Fire Emblem in series history (
38
Chapters)
* Brand new storytelling approach - Each chapter has a "Main Character" instead of constantly following one Lord
* Direct sequel to Path of Radiance
* A PoR save with high level characters will result in bonuses for those characters
* Largest playable cast in series history. All but one PoR character returns, and 3 characters who were not playable before now are. Additionally 20 brand new characters have been added for a staggering
72
recruitable characters.
* New weapon rank (SS) is added
* Dark Magic is back after an absence in PoR, completing the Magic Triangle
* Beorc characters can now promote TWICE - HOLY ****!!!
* Laguz can now grow up to level 40, and have a weak attack in their untransformed state. A new Laguz race has been added.
* Elevated Terrain now affects battles. This means 3D finally matters.
* Redone graphics and greatly improved animation
* A variety of control options, including playing with the Wiimote alone or using a Gamecube controller
* RPG GOTY
 

Isaac

Executive Member
#5
متحمس للعبة جدا بس أعتقد AC و SMG بتكفيني كألعاب أوفلاين إلين إجازة الحج .... . (4 ويك إندات)


بس مآخذا مآخذها بإذن الله .



بخصوص الـSave يوسف لازم إنك تكون مخلص جزء الكيوب ..... لأني ما أنهيته مخلص فقط 4 أو 5 تشابترات .

+ أتمنى من كل قلبي إن الحوارات الطويلة والمملة تكون أقل في هالجزء ..... أحد أسباب مللي الشديد من جزء الكيوب هو كثرة الحوارات.
 
#6
بخصوص الـSave يوسف لازم إنك تكون مخلص جزء الكيوب ..... لأني ما أنهيته مخلص فقط 4 أو 5 تشابترات .
لازم.


+ أتمنى من كل قلبي إن الحوارات الطويلة والمملة تكون أقل في هالجزء ..... أحد أسباب مللي الشديد من جزء الكيوب هو كثرة الحوارات.
بصراحة ما اتوقع بتكون الحوارات أقل , بعدين الحوارات بجزء الكيوب كانت تحف IMO .

أنا كنت ناوي أسوي موضوع رسمي , أرهب شي بهالموضوع إن كل اللي رد فيه بيسحب على اللعبة و ياخذها بعد ما يخلص من جالاكسي لول.

للأسف ما في أمل أخلص باث اوف راديانس قبل ما تنزل هاي
أهم شي تخلصها......
 
#8
أنا كنت ناوي أسوي موضوع رسمي , أرهب شي بهالموضوع إن كل اللي رد فيه بيسحب على اللعبة و ياخذها بعد ما يخلص من جالاكسي لول.
ههههههههههههههه بالنسبة لي هذي اول لعبة باخذها في نوفمبر ان شاء الله و باتفرغ لها تماماً و باخلصها باذن الله في اقل من اسبوع, ماريو جالاكسي تجي بعدها :).

+ أتمنى من كل قلبي إن الحوارات الطويلة والمملة تكون أقل في هالجزء ..... أحد أسباب مللي الشديد من جزء الكيوب هو كثرة الحوارات.
اذا فعلاً مليت من الحوارات ماانصحك ابداً تاخذها لانها اكيد بتكون مثل او اطول من الحوارات في الجزء الماضي, اذا مليت من PoR ماانصحك تلعب RPG ابد P:.
 

The Sinner

عضو سابق في فريق العمل
#9
أنا كنت ناوي أسوي موضوع رسمي , أرهب شي بهالموضوع إن كل اللي رد فيه بيسحب على اللعبة و ياخذها بعد ما يخلص من جالاكسي لول.
افا مو كلهم انا هذي احسن لعبة عندي عالوي احسن من جالاكسي بعد واول ما احط يدي عليها باي باي اي لعبة جالس العبها واتفرغ لها

+ أتمنى من كل قلبي إن الحوارات الطويلة والمملة تكون أقل في هالجزء ..... أحد أسباب مللي الشديد من جزء الكيوب هو كثرة الحوارات.
لول خالد احلى شي باللعبة الحوارات وشلون تجيبهم عشان تعرف القصة وشلون ممكن الحوارات اللي طلعتها تاثر على النهاية وحوارات القصة لو الحوارات بهالجزء ماكانت زي الكيوب بل بالعكس ابيها احسن واكثر وزيادة تعابير فيها بيخيب املي
فيه قصص ومحادثات باللعبة الييييييييييييمة ومؤثرة مرة وفيه محادثات تفقع من الضحك
 

The Sinner

عضو سابق في فريق العمل
#10
صحيح يوسف ارسلي الارت ورك حق اللعبة عشان اسوي تصميم بجرب اسويلها بحط حبي لهاللعبة في التصميم بس الله يستر :)
 
#11
من اروع الالعاب اللي لعبتها بحياتي..........لعبت الاثنين اللي على الجيم بوي ولعبت حقت الكيوب.....لعبة اسطوره

يعطيك العافيه على الموضوع.
 
#12
توني امس ماخذ جزء الكيوب من سيمبليستي ..

الى الآن قاعد العب ساكريد ستون حق الجيم بوي .. بخلصها وبلعب جزء الكيوب و بعدها هذي مو مستعجل عليها حتى لو اتركها لاجازه الحج يكون احسن لاني احب اروق على هالالعاب ..


وهذا خلى اللعبة مشهورة بأنها من أكثر لعبة تجبرك تستخدم زر reset!
من جد !! في مرات ما اهتم لكن لو مات شخصيه تحبها تضطر تعيد المشن كله عشان ترجعها >_<
 
#13
ههههههههههههههه بالنسبة لي هذي اول لعبة باخذها في نوفمبر ان شاء الله و باتفرغ لها تماماً و باخلصها باذن الله في اقل من اسبوع, ماريو جالاكسي تجي بعدها .
أنا حاس إنهم بيجوا (اللعبتين) مع بعض في السعودية.
 
#14
أنا حاس إنهم بيجوا (اللعبتين) مع بعض في السعودية.
PoR ماتأخرت كثير, انا مثلك اتوقع ماتوصل الا متأخرة (يمكن 10 نوفمبر ؟) لو كانت كذا الحالة غالباً ماراح العب جالاكسي الا لو مخلص فاير امبلم اول, غير كذا مااتوقع نشوف ماريو بدري عندنا.
 

king zell

Network Director
Administrator
#17
طلبتها و بتوصلني قبل جالكسي.. هل بخلصها قبل جالكسي الله أعلم


لكن طبعا يبقى دائما على قولتهم.. اذا حضر الماء.. بطل التيمم
 

The Sinner

عضو سابق في فريق العمل
#19
فيووووووووو ماكنت اعرف التصميم صعب لهالدرجة الصعوبة في كيفية الاختيار مش بايش بتسوي تحتار المهم انا تبرعت اسوي بانر وافاترات للعبة بس انا مو لهالدرجة بالفوتوشوب بس على قولتهم نص العمى ولا العمى كله يعني لعبة زي هذي تستاهل لها هايب المهم الحين خلصت البانر على الله يوسف يحطه وابي رايكم مع اني حاس الحش بيجي مليون





ها شباب وش رايكم وارحموني شوي :angry:
 
#20
فيووووووووو ماكنت اعرف التصميم صعب لهالدرجة الصعوبة في كيفية الاختيار مش بايش بتسوي تحتار المهم انا تبرعت اسوي بانر وافاترات للعبة بس انا مو لهالدرجة بالفوتوشوب بس على قولتهم نص العمى ولا العمى كله يعني لعبة زي هذي تستاهل لها هايب المهم الحين خلصت البانر على الله يوسف يحطه وابي رايكم مع اني حاس الحش بيجي مليون





ها شباب وش رايكم وارحموني شوي :angry:
لول نسيت انك تحط A بعد ال E في كلمة ثريد وحطيت E بدال I في كلمة اوفشال :yuck:
 
#21
فيووووووووو ماكنت اعرف التصميم صعب لهالدرجة الصعوبة في كيفية الاختيار مش بايش بتسوي تحتار المهم انا تبرعت اسوي بانر وافاترات للعبة بس انا مو لهالدرجة بالفوتوشوب بس على قولتهم نص العمى ولا العمى كله يعني لعبة زي هذي تستاهل لها هايب المهم الحين خلصت البانر على الله يوسف يحطه وابي رايكم مع اني حاس الحش بيجي مليون





ها شباب وش رايكم وارحموني شوي :angry:
حلوة , بس thread تنكتب بe >_>

و Official , تنكتب كذا "Official" , >_>"
 
التعديل الأخير:
#27
IGN REVIEW
Closing Comments
To call Fire Emblem: Radiant Dawn a Wii game is to take the meaning of that statement as literal as possible. Yes, it runs on Wii, comes in a cute white box, and you’ll pay $49.99 for it. From there, however, the experience is anything but Wii-like, as the game uses no motion, no IR, no Mii integration, and no online. While some gamers will scoff at this fact, diehard Fire Emblem fans already understand the choice made by Nintendo, as the series hasn’t needed to change in nearly 20 years, and shouldn’t be expected to now. The game supports Wii-mote control in classic NES-style, the GameCube controller, and the Classic Controller, so no matter what your setup you can still dive into one of the deepest, mature, and traditionally rooted titles on Nintendo consoles.

What you’ll miss, however, is any sort of upgrade from the GameCube version which is on sale for $20 new. Radiant Dawn is a direct sequel to the Cube’s Path of Radiance, and as such looks, acts, and feels identical. You’ll still get very little VO, minimal animation overall, GameCube graphics, and extremely simply storytelling that makes use of only a backdrop and some character art. Why the production value in Fire Emblem has yet to be completely overhauled is beyond us, but apparently someone at Nintendo things traditional games need to not only play like a game two decades old, but also look similar as well. If you’re looking for an entertaining, challenging, traditional strategy game, look no further, as Fire Emblem is as good as it gets. Just don’t expect anything more than GameCube presentation, visuals, and control for $50.

4.0 Presentation
Aside from some FMV work, there’s nothing here above what was done on GBA or DS. Basic menus, tons of text, simple backdrops, and not much more than some portrait art to tell the story.
6.0 Graphics
16:9 was included for the USA release, and 480p is a nice touch – for a game that is identical to GameCube in almost every way. Battle animations are improved a bit though.
7.5 Sound
No orchestration, very little VO, and a virtually unchanged experience from Cube’s effort. The music is still impressive, but it’s all midi.
8.0 Gameplay
No Wii functionality, but really no need. It’s a classic design, and it plays as such. It's a great tactical experience, still smooth and quick, and still entertaining.
8.0 Lasting Appeal
Well over 50 hours, random stat evolution during level ups, GCN data transfer, but no online or multiplayer elements to be had.
8.0
Impressive OVERALL
http://wii.ign.com/articles/832/832368p1.html