hits counter

رسميا: Final Fantasy Remake Part 2 تدخل مرحلة التطوير

JIN KAZAMA

True Gamer
ان شاء الله تنزل خلال سنتين ::whistle::
 

dro

Versus XIII Epic
Tetsuya Nomura (Director)
  • Tetsuya Nomura: “We’re very aware that we need to hurry up with the next part. We, too, want to release it as soon.”
  • Tetsuya Nomura: “We plan to release the next one as soon as possible, and it’ll be more enjoyable and higher quality than the first. Please wait a little while longer.”
  • Tetsuya Nomura: “I believe that by the time we announce the next title, we’ll be able to clarify more on our plans moving forward.”
  • Tetsuya Nomura: “The Whispers became visible after coming in contact with Aerith. As for when has Aerith been able to see them? I still can’t say.”
  • Tetsuya Nomura: “As for the massage part, if we were to do something risky in that town, it would’ve gotten flagged by the ratings, so that was the only way we could do it.”
Yoshinori Kitase (Producer)
  • Yoshinori Kitase: “The story of the new Final Fantasy VII has just begun.”
Naoki Hamaguchi (Co-Director)
  • Naoki Hamaguchi: “For the next part, I’d like to refer to those who asked for normal difficulty for Classic Mode.”
  • Naoki Hamaguchi: “Development has already begun. We’re currently working diligently on it. we might keep you all waiting a little while, but please look forward to it.”
Motomu Toriyama (Co-Director)
  • Motomu Toriyama: “We originally planned on including Roche in the last fight. However, we scrapped the idea since he would have ruined the serious mood. We also planned on having a battle [with Roche] in the slums in Chapter 14. We gave up on the idea since there aren’t any roads in the slum to ride a bike on.”
  • Motomu Toriyama: “The chances of the laughable character appearing in the next game have increased a lot [laughs].”
  • Motomu Toriyama: “As for the Avalanche hideout, we removed it because it created a sense of distance between Cloud and Avalanche.”
Nobuo Uematsu (Composer)
  • Nobuo Uematsu: “Hollow was the very first song that I made by playing the guitar.”
Kazushige Nojima (Story and Scenario)
  • Kazushige Nojima: “I think of Final Fantasyas a series that continues to change and face challenges. Final Fantasy VII Remakeis no exception.”
Makoto Ise (Sound Director)
  • Makoto Ise: (On the worldwide simultaneous release) It was hell concurrently working on multiple languages for the voices (Japanese, English, French, and German) during the final stage of development. Just between you and me, we were barely able to make it on time.”
Keiji Kawamori (Music Supervisor)
  • Keiji Kawamori: (On ideas about having long silence and no background music to make it more realistic) Since the originalFinal Fantasy VII always had music playing, we decided to work in that direction.”
المصدر :

https://www.siliconera.com/final-fa...king-on-part-2/amp/?__twitter_impression=true
 

Ria

True Gamer
أتمنى يغيرون كثير بالقصة وهالمرة أتمنى ظهور قوي لباقي شخصيات التوركس ومعركتهم مع الافالانش الشريرة.
 

S30D1999

True Gamer
نقول ان شاءالله تكون عالم مفتوح وهذا المفروض والتطور المتوقع .......
نومورا لا تخليني اكرهك ::an::
 

Nameless King

Hardcore Gamer
شكلنا بنشوف سورا و ميكي ماوس في البارت الثاني
 

Old Hunter

True Gamer
شكرا @dro على المعلومات.

أحلى وداعية للـPS5 :hearteyes:

اوتش ..



نقول ان شاءالله تكون عالم مفتوح وهذا المفروض والتطور المتوقع .......

صعب جدا جدا جدا يسوون عالم مفتوح، للامانه ما احس سكوير تعرف تسوي عالم مفتوح، او بالاصح التيم حق فاينل فانتسي، في السابق كانت تضبط معهم لان العوالم المفتوحه عباره عن مساحات تتنقل فيها من نقطه الف الى باء، و معارك عشوائية.

وللامانه ما ودي سكوير تجيب العيد في بارت ٢، عالم مفتوح على خفيف هو الحل الامثل، يعني خطي بس مش خطي.
 

S30D1999

True Gamer
شكرا @dro على المعلومات.



اوتش ..





صعب جدا جدا جدا يسوون عالم مفتوح، للامانه ما احس سكوير تعرف تسوي عالم مفتوح، او بالاصح التيم حق فاينل فانتسي، في السابق كانت تضبط معهم لان العوالم المفتوحه عباره عن مساحات تتنقل فيها من نقطه الف الى باء، و معارك عشوائية.

وللامانه ما ودي سكوير تجيب العيد في بارت ٢، عالم مفتوح على خفيف هو الحل الامثل، يعني خطي بس مش خطي.
ماعندي مشكلة تكون مثل ويتشر ٣ كل منطقة منفصلة او عبارة عن هب كبير
 

Old Hunter

True Gamer
ماعندي مشكلة تكون مثل ويتشر ٣ كل منطقة منفصلة او عبارة عن هب كبير

هذا حلم والله، ويتشر عالمها كان خرافي.
انا راضي بعالم مثل جاو، هذي العوالم احس اسهل عليهم عشان يركزون في تفاصيلها، عموما الله يسمعنا خير عاجلا ام اجلا. : )
 

game for new

True Gamer
اعتقد عالم مثل جاو او لاست اووف اس 2 بكون اكثر من مرضي للجمهور ، انا لحين مالعبت الجزء الأول لأن في الحقيقة مااحب العب العاب عارف قصصهم مسبقا حتى لو كانت فول ريميك تظل قصتها معروفة عندي من النسخة الأصلية لذلك مااهتميت كثير للعبها.
 

S30D1999

True Gamer
هذا حلم والله، ويتشر عالمها كان خرافي.
انا راضي بعالم مثل جاو، هذي العوالم احس اسهل عليهم عشان يركزون في تفاصيلها، عموما الله يسمعنا خير عاجلا ام اجلا. : )
هو الريدي سو عالم مفتوح ( فف١٥ ) صح موب الافضل بس الاساسات موجوده
 

عبدالله 1998

Hardcore Gamer
هل الجزء الأول كانت مبيعات جيدة في الشرق الأوسط ؟
لو ايه
إن شاء الله يعربون الجزء الثاني
 

phoenix feather

Hardcore Gamer
بعد الجزء الاول عندي ثقه انهم يمديهم يصنعوا لعبه للتاريخ
 

غريب

Banned
شكرا @dro على المعلومات.



اوتش ..





صعب جدا جدا جدا يسوون عالم مفتوح، للامانه ما احس سكوير تعرف تسوي عالم مفتوح، او بالاصح التيم حق فاينل فانتسي، في السابق كانت تضبط معهم لان العوالم المفتوحه عباره عن مساحات تتنقل فيها من نقطه الف الى باء، و معارك عشوائية.

وللامانه ما ودي سكوير تجيب العيد في بارت ٢، عالم مفتوح على خفيف هو الحل الامثل، يعني خطي بس مش خطي.

DFSWmenWsAEEH9t.jpg
 

kiryu

True Gamer
صعب جدا جدا جدا يسوون عالم مفتوح، للامانه ما احس سكوير تعرف تسوي عالم مفتوح، او بالاصح التيم حق فاينل فانتسي، في السابق كانت تضبط معهم لان العوالم المفتوحه عباره عن مساحات تتنقل فيها من نقطه الف الى باء، و معارك عشوائية.

وللامانه ما ودي سكوير تجيب العيد في بارت ٢، عالم مفتوح على خفيف هو الحل الامثل، يعني خطي بس مش خطي.
فعلا صعبه عليهم وكنت بقول اقلها حاجة زي دراجون كويست 11 لكن ماعندهم نية يقدمون لعبه زي كذا..
 

Omni-Doom

The Last Quincy
إذآ بتكون نفس خطية الجزء الأول المقيتة، فأحلى سكيب.
 

dro

Versus XIII Epic
@Old Hunter عفواً.

تصريح مثير للأهتمام من نومورا :

Interviewer: Generally for remakes, there’s those who don’t want changes from the original and there’s another camp who do. As the creators, did you have disputes over what to change and what not to?

Nomura: Because the plan for the ‘FF7 Remake’ was decided from the very start, there weren't any disputes. However, from person to person there were differences in ways of thinking so there were instances where disputes arose as to how much should be changed, unexpectedly in the second half there were many instances where I became a (door) stopper [laughs).

الترجمة :

المقابل : بشكل عام للريميكات ، هناك أولئك الذين لا يريدون تغييرات من اللعبة الأصلية وهناك معسكر آخر يريدون التغيير. كمطورين، هل كان لديك خلافات حول ما يجب تغييره وما لا يجب تغييره ؟

نومورا : نظرًا لأن خطة "FF7 Remake" قد تم تحديدها منذ البداية، لم يكن هناك أي نزاعات. ومع ذلك من شخص لآخر كانت هناك اختلافات في طرق التفكير لذلك كانت هناك حالات حيث نشأت نزاعات حول مقدار التغيير الذي يجب تغييره، بشكل غير متوقع في النصف الثاني من الريميك كان هناك العديد من الحالات التي أصبحت فيها سدادة (باب) [يضحك).

نفهم من كلامه ان كان فيه نية لتغييرات كثيرة في القصة لكن نومورا اوقفها ؟؟

هذه المقابلة بالكامل :

Here's the second of my translations of this week's Famitsu! In the issue there's also Toriyama and Hamaguchi interviews, plus a bunch of shorter interviews with people involved with the music (Nojima, Uematsu, etc). I'll try to get those interviews out tomorrow.

- - -

Interviewer: What did you honestly feel after the game’s release?

Nomura Tetsuya: First of all, relief. We’re still continuing down the road to completion [of the Remake] but, I think the direction the work we’re making has been recognised now.

المقابل : ما الذي شعرت به بصدق بعد إصدار اللعبة ؟

نومورا : أولاً، الارتياح. ما زلنا نواصل السير في الطريق إلى الانتهاء [من Remake ]، ولكن أعتقد أن الاتجاه الذي نقوم به أصبح معروفًا الآن.

When the interviewer mentioned the ‘lavishness’ of the game (eg having music tracks that play in only 1 scene):

Nomura: This is [due to] the staff’s love towards FF7. Also, the enthusiasm of the fans boosted the staff, I think.

عندما ذكر المحاور "سخاء" اللعبة (على سبيل المثال ، وجود مقطوعات موسيقية يتم تشغيلها في مشهد واحد فقط):

نومورا : هذا [بسبب] حب الموظفين تجاه FF7. أيضا، عزز حماس الجماهير الموظفين، على ما أعتقد.

Interviewer: Generally for remakes, there’s those who don’t want changes from the original and there’s another camp who do. As the creators, did you have disputes over what to change and what not to?

Nomura: Because the plan for the ‘FF7 Remake’ was decided from the very start, there weren't any disputes. However, from person to person there were differences in ways of thinking so there were instances where disputes arose as to how much should be changed, unexpectedly in the second half there were many instances where I became a (door) stopper [laughs).

تم ترجمته في الأعلى

Interviewer: The Feelers [English version = Whispers] are an big element that didn’t exist in the OG. What is the intention behind them having a ghost like form? Also, why in the English version are they called Whispers while in Japanese they’re called Feelers?

Nomura: Nojima-san made the request [for their ghost like form] because he wanted them to have an eeriness to them. At first they were like sand, particles crumbling while also remaining in form, that unclear form, more than the robe form, can be imagined as wind. Feelers are tangible, them being tangible has a meaning behind it, but I can’t say anything more now.

المقابل : بالنسبة إلى The Feelers [ في النسخة الأنجليزية يُطلق عليهم = Whispers ] هي عنصر كبير غير موجود في اللعبة الأصلية. ما هو القصد من وراء اشكالهم كأنهم اشباح ؟ أيضا، لماذا في النسخة الإنجليزية يطلق عليهم Whispers بينما في اليابانية يطلق عليهم Feelers ؟

نومورا : نوجيما-سان هو من قدم هذا الطلب لأنه أرادهم أن يكون لديهم غرابة. في البداية كانوا يشبهون الرمل، الجسيمات المتفتت ، هذا الشكل غير الواضح ، أكثر من شكل الرداء، يمكن تخيله على أنه ريح. المشاعر ملموسة، وكونها ملموسة لها معنى وراءها، لكن لا يمكنني قول أي شيء الآن.

[Note Nomura didn’t answer the question about the Feelers/Whispers terms]

يُلاحظ ان نومورا لم يجب على سؤال اختلاف الأسم.

Interviewer: Is becoming able to see the Feelers due to Aerith’s direct touch? Also, could she always see them?

Nomura: It’s due to Aerith’s touch, but whether Aerith could always see them, I can’t say yet.

المقابل : هل القدرة على رؤية "Feelers" بسبب لمسة Aerith المباشرة ؟ أيضا ، هل يمكن أن تراهم دائما ؟

نومورا : يرجع ذلك إلى لمسة Aerith، ولكن ما إذا كان Aerith يمكنها رؤيتهم دائمًا، لا يمكنني القول بعد.

Interviewer: Jessie has many scenes, and she’s attained a good deal of popularity - were these planned from the start?

Nomura: They were. However, we didn’t imagine Jessie would get this popular.

المذيع : جيسي لديها العديد من المشاهد، وقد حصلت على قدر كبير من الشعبية - هل تم التخطيط لها من البداية ؟

نومورا : كانت. ومع ذلك، لم نتخيل أن جيسي ستحصل على هذه الشعبية.

Interviewer: [About Madam M, Sam, and Andrea] Did their personalities come first, or their designs? Also, how did the massage parlour come about?

Nomura: At first the personalities weren’t quite so strong. The designs weren’t intended to be either. So, I think the voice acting and performances were important. As for the massage, because the age rating would get hung up on risque/shady things going on in that town, I think we had no other method.

المقابل : [ بخصوص مدام ام ، وسام ، وأندريا ] هل جاءت شخصياتهم أولاً، أم كانت تصميماتهم ؟ أيضا، كيف حدث صالون التدليك ؟

نومورا : في البداية لم تكن الشخصيات قوية جدًا. لم يكن المقصود من التصميمات أن تكون أيضًا. لذا ، أعتقد أن التمثيل الصوتي والعروض كانت مهمة. أما بالنسبة للتدليك، لأن التصنيف العمري سيعلق على الأشياء المشبوهة التي تحدث في تلك المدينة، أعتقد أنه لم يكن لدينا طريقة أخرى.

Interviewer: The appearance of [The Kids Are All Right] novel characters Kyrie and Leslie - what’s the story behind them appearing in this game?

Nomura: Both Nojima and me had the goal from the very start of including the Compilation works going forward, so it wouldn’t be odd for them to appear, or rather, we placed characters that properly should be there.

المقابل : ظهور شخصيات رواية [الأطفال بخير] كيري وليزلي - ما القصة وراء ظهورهم في هذه اللعبة ؟

نومورا : كان هدفنا أنا و نوجيما-سان منذ البداية هو ادخال أعمال the compilation للمضي قدمًا، لذلك لن يكون من الغريب أن تظهر ، أو بالأحرى، وضعنا الشخصيات التي يجب أن تكون هناك بشكل صحيح.

Interviewer: Finally, do you have a message for fans?

Nomura: ‘Please give us the next part quickly’ - we’re fully aware of those voices. We want to deliver it quickly. Because we want to deliver the next part, having a higher quality and even more enjoyable than the first, we intend to deliver it as soon as possible, so please wait a while longer. Also, because I think we’ll be able to clarify our plans from now on when [part 2] is officially unveiled, please look forward to it.

المقابل : أخيرًا، هل لديك رسالة للجماهير ؟

نومورا : "من فضلك أعطنا الجزء التالي بسرعة" - نحن على علم تام بتلك الأصوات. نريد تسليمها بسرعة. لأننا نريد تقديم الجزء التالي بجودة أعلى و أكثر متعة من الجزء الأول فإننا نعتزم تسليمه في أقرب وقت ممكن لذا يرجى الانتظار لفترة أطول. أيضًا، لأنني أعتقد أننا سنتمكن من توضيح خططنا من الآن فصاعدًا عندما يتم الكشف عن [ Part 2 ] رسميًا، يرجى التطلع إليه.

انتهى.

المصدر riddit
 
التعديل الأخير:

dro

Versus XIII Epic
ترجمة ثانية :



يب نومورا اوقف العديد من الأفكار الي كانت راح تغير القصة الأساسية و جاوب عن معنى Feelers بالياباني ان معناها احساس و لمس.
 

dro

Versus XIII Epic


معلومة خطيرة.. طلع السلوموشن اثناء اختيار هجماتك مخطط لها من بداية التطوير ! لكن جلسوا فترة لحد ما ضبطوها

فيه طريقة تخليني اقدر انسخ الكلام في الصور ؟ لأني كتابته مشوار بصراحة
 

Lord Kaido

ONE PIECE (23) YEAR
بصراحة وللاسف تم حشر نومورا مع هاد المشروع شيئ غريب جدا بعد ما لعبت الاورجنال وسلسلة زينو وفاير الحماس لسلسلة فاينل مات

اتمني ما ننحرم من ابداعات نومورا بسبب فاينل نحتاج منه مشاريع اخرى زى ما ابتكر الاسطورة كينجدوم خلاص يعطوها للمخرج المساعد ولازم يتم اعطاء نومورا مشروع جديد خاص فيه متاكد لن تخيب الامال
 

Omni-Doom

The Last Quincy
بصراحة وللاسف تم حشر نومورا مع هاد المشروع شيئ غريب جدا بعد ما لعبت الاورجنال وسلسلة زينو وفاير الحماس لسلسلة فاينل مات

اتمني ما ننحرم من ابداعات نومورا بسبب فاينل نحتاج منه مشاريع اخرى زى ما ابتكر الاسطورة كينجدوم خلاص يعطوها للمخرج المساعد ولازم يتم اعطاء نومورا مشروع جديد خاص فيه متاكد لن تخيب الامال

منجد،. خلوه يصمم Verum Rex.
 

Lord Kaido

ONE PIECE (23) YEAR
منجد،. خلوه يصمم Verum Rex.

مشكلة سكوير صايرة مش ابداعية وشركة فان سيرفس نومورا شخص مبدع الادارة قاعدة تحشره بمشاريع تحتاج وقت وبدهم نتائج فورية وتجارية
 

Omni-Doom

The Last Quincy
مشكلة سكوير صايرة مش ابداعية وشركة فان سيرفس نومورا شخص مبدع الادارة قاعدة تحشره بمشاريع تحتاج وقت وبدهم نتائج فورية وتجارية

مش كل مشاريع سكوير، بل عندما الأمر يختص بسلسلة فف، هنا يطغى الجانب التجاري عالإبداعي.
 
أعلى